+ -

Pages

Saturday, February 18, 2012

KOMIK

assalamualaikum.
selamat sejahtera.

kali ini ingin dikongsi bersama kalian mengenai komik. siapa di sini yang tidak pernah membaca komik? sila angkat kening. hahaha. tak kesah la baca atau tidak. aku nak ceritakan sahaja perihal komik yang sangat aku gemari iaitu Lawak Kampus dan Shabu-Shabu. 

Jenis komik ini kalau tidak silap aku adalah strip komik,[correct me if i'm wrong]. aku suka komik jenis macam ni sebab otak aku tak perlu nak menghadam segala dialog yang panjang-panjang dan meleret-leret macam komik-komik lain tu. oleh hal yang demikian, otak aku cepat faham isi cerita yang ingin disampaikan dan kadang-kadang mampu mengukirkan senyuman di bibir ku yang manis ini. hahaha. jom kita saksikan imej koleksi Lawak Kampus dan Shabu-Shabu aku. [harap maaf, tak banyak macam kalian].
untuk yang latest punye Lawak Kampus, belum sempat beli. download Online sahaja setakat ini.

pesanan penaja : kalau komik ni diterima untuk program Nilam, konpem aku dapat award tuh.
5 saya_aRief: KOMIK assalamualaikum. selamat sejahtera. kali ini ingin dikongsi bersama kalian mengenai komik. siapa di...

29 comments:

Anep™ said...

banyak siot komik kau, bagi pinjam doe, kekeke. aku minat juga baca komik tapi malas nk boli. hehe :)

lawak kampus, lawak shabu-shabu, best ke doe komik mcm nie?

saya_arief said...

anep : haha. orang lain lagi banyak. best la jugak. kadang2 buat aku senyum sorang2. try la donlod yang lawak kampus. donlod PDF punye.
:)

Anep™ said...

ade kee? kat manne, kat mane. kasi link doe. tapi lagi syok kalau ade buku. hehehe

saya_arief said...

anep : ade. jap aku try search. nanty aku mensen hang kat tuiter.

cinta siswi said...

hee.. nak pinjam!! ^^\


#siswi suka bace buku sejarah.. baik x??hehe

saya_arief said...

cinta siswi : boleh.. haha. sejarah kite minat sipi2 je.
:)

CekbOlat-bOlat said...

org yg bce komik ni otak die kreatif.. KAN? errr (-_-)

nseblah komik ta termasuk dlm Nilam.. tpi boleh juga diubah - ubah skit snopsis die.. klau rjen la.. ;)

saya_arief said...

cekbolat-bolat : taktau la kreatif ke x. kalau masuk Nilam konpem menang.
:)

MiMiEy :) said...

mimi pon minat giler bace komik tapi malas nak beli sebab mahal. baik beli novel. komik selalu pinjam dari kawan2 je.

tau x pe bro, kalau boleh masuk NILAM dah lame dah dapat pingat NILAM 5 bintang gitu walaupon memang mimi dah dapat pingat NILAM tu,

hahaha, ni kes nak berlagak kejap :P

saya_arief said...

mimiey : haha.. kan.. kalau masuk nilam for sure menang laa.

cikwahidaidris said...

banyaknya komik. saya tak minat baca komik. huhu

saya_arief said...

cikwahidaidris : haha.. sy minat komik. novel2 xlayan.
:)

kinn said...

xboleh lawan i punya koleksi. muahehe

saya_arief said...

kinn : ur collection genre lain.
hahaha. tapi yang ni pon kamu pinjam jugak. hahahaha.

kinn said...

eleh. ye la. nk pinjam lagik. =.=

saya_arief said...

kinn : hahaha..

chemay said...

adik chemay beli semua komik kat 7e tuh agaknya.
kakak dia yang kedekut ni hanya mmpu meminjam je.
hehe

saya_arief said...

chemay : ni semua pon dibeli kat 7e.
:)
pinjam pon boleh.jimat sikit.

Man said...

kumpulah lagi arif..lawak kampus da 1 dozen da keluarannya..

saya_arief said...

man : yeah.. tapi belum jumpe yg lame2.
:)

Honey Lalala said...

saya suka komik gempak yang maskeret cinta & Le Gardenie.. best!! =)

saya_arief said...

honey lalala : tu mesti citer panjang kan.
;p

Honey Lalala said...

citer cinta / jiwang. almaklumlah pompuan =p

saya_arief said...

honey lalala : sesuai la tu.
:)

Yatie Musa said...

gwa x bace komik. gwa bace buku pelajaran je. wakaka.

saya_arief said...

yatie musa : oh. ok fine.

Mr Bob Merepek Lagi said...

wahhhhh...nak download gak..kat ner ek...nanti balas kat komen blog aku ek..hehehe

saya_arief said...

mr bob : donlod kat jiwang.org.
:) xsempat nak jenguk sane balik. hahaha.

irfan44 said...

korang leh lepak kt blog aku...kt sane ade lawak kampus dari jilid 1 hingga 13 http://ilovereadingbookss.blogspot.com/

< >