ENTRY INI LAGI ELOK DIBACE PADA WAKTU MALAM..

7:53:00 AM

assalamualaikum.
selamat sejahtera.

ingin mengupdate blog ini dari semalam,
akan tetapi kerana terlupa id blog, komitmen tersebut terpaksa ditunda
ke pagi ini.
okeh.terus kepada entry yang ingin dikongskikan.
walaupun semasa aku menaip post ini pada waktu pagi,
aku menyarankan kalian membacanya pada waktu malam.
baru ade feel sikit, kisah ini diceritakan oleh rakan ku semasa di warung semalam.
{begin}
atuk kepada rakan ku itu telah meninggal dunia, sudah lebih setahun dye pergi buat selamanya.
sungguhpun begitu, pada suatu malam yang hening, arwah atuknya itu kembali ke rumah nya.
atuknya memberi salam, dan dijawab pula oleh ibu kepada rakan ku tersebut.
oleh kerana si ibu itu seorang yang kuat semangat dan mengenali arwah bapanya.
si ibu itu bertanyakan kenapa datang kembali..
atuk itu menjawab yang dye lapar. si ibu itu lantas menyediakan 
makanan untuk arwah atuk itu. untuk makluman pakaian yang dipakai oleh arwah atuk itu
adalah pakaian terakhir yang dipakai sebelum beliau meninggal.
dan untuk menambahkan keseraman lagi, nasik yang dijamah arwah atuk itu,
luak beb..pergh..meremang bulu roma den.
si ibu juga sempat untuk memanggil tok imam untuk menyelesaikan kejadian yang berlaku.
setelah membaca doa, tok imam meminta arwah atuk tersebut supaya 
pergi dan jangan kembali lagi.
selang seminggu selepas itu, arwah atuk itu kembali lagi ke rumah itu.
tapi kali ini beliau memakai pakaian serba putih, dan mengatakan yang beliau
panas kepada si ibu itu.
{end}
mintak maap, ending nye tidak dapat disampaikan, kerana si penglipurlara cerita xabes semalam.
walaubagaimanapun, ini bukan aku reka sendiri tawu, kisah ini diceritakan oleh A kepada B dan B kepada C.
aku si C. kalau A tipu B, maknenye tipu lah.
tapi aku rase macam ade betul je citer nih.
mintak maap jugak kalo xseram, tapi mase dengar semalam
memang berderau jugak darah den.
time kasih.

pesanan penaja : batuk..batuk..batuk.. lagi.

You Might Also Like

16 kutukan membina...

  1. xmustahil perkara begini terjadi...kuasa Allah...tp kalau jd cm tue mahunye pengsan 3 malam xbangun2...hhe..

    ReplyDelete
  2. zura : erm2..sungguh xmustahil. tapi kalo jadik, memang koma teros.

    ReplyDelete
  3. mungkin terjadi..
    sebab pernah dengar cerita macam ni..
    xde yg mustahil..
    =D

    ReplyDelete
  4. alaaa...cian nye siniu kite...
    huhu....
    ke mana malam tadi?
    emmm?

    ReplyDelete
  5. nasib baik baca waktu pagi..
    haha.
    series seram.

    ReplyDelete
  6. kalo betol la ni, memang takuuttt.. eh kamu pun batuk lagi? sy pun batuk lagi. ekeke ;p

    ReplyDelete
  7. jemput ke blog baru

    http://www.wafiysuzly.com

    ReplyDelete
  8. hana : em2..selalu tgk dalam drama je, xtawu pulak penah berlaku.

    lily : xde kemane-mane pown.

    farhanah mokthar : bace balik pade malam hari okes?
    ;P

    kinn : meniru saja..hahaha.

    wafiy suzly : sebab siang ari kowt..akan di singgah nanti.

    ReplyDelete
  9. C.M.A @ CikMoonAdnan : pencerita xabeskan..mintak maap.
    :D

    ReplyDelete
  10. banyak kes macam nie jadi la arieff..
    dye balik..
    biasa nye orang kate..
    keturunan
    :s
    uuu takottt

    ReplyDelete
  11. chemay : huhu.xtawu pulak banyak dah jadi.
    :D

    ReplyDelete
  12. membaca penuh semangat! tiba2... ending tergantung.diharap pihak penerbitan menyambung :)terima kasih

    ReplyDelete
  13. jungrara : haha.tunggu musim depan.

    sugar2 kapas strawberry : huhu..same juga jawapannya.
    pihak penerbitan tidak dapat membantu.
    kerana penulis skrip demam.
    ;D

    ReplyDelete