PENUNGGANG MOTORSIKAL YANG HINA...

8:31:00 PM

assalamualaikum.
selamat sejahtera.


















hari ini telah memasuki hari ke-12 untuk bulan Mac, 2011.
dalam sehari dua ini, kampung ku dan kawasan sekitarnya sering dilanda hujan, walaupun tidak lebat, tetapi
ianya turun dalam jangka masa yang agak lama mengakibatkan air bertakung di jalan raya yang berlubang.
hal ini mengundang bahaya kepada pengundang jalan raya tersebut.
ingin diceritakan, pada petang tadi aku keluar untuk membeli sedikit makanan kepada anak-anak dibawah jagaan ku.
ketika aku sedang asyik men-Drive motorsikal kesayangan ku sambil menyanyikan lagu 3 kupang.
bebola mataku terpandang ke arah cermin sisi dan melihat sebuah kereta keluaran tempatan
seperti ingin memotongku, selaku pemandu yang berhemah aku membenarkan kenderaan tersebut untuk memotong dengan bergerak ke kiri sedikit.
tetapi yang tidak enaknya adalah, aku disembur dan ditembak dengan deruan air yang sangat cukup
untuk membasahkan diriku.
tersenyum seketika aku di atas motorku.
selepas itu baru lah )(*&^%$#@!@#$%^
agak-agaklah nak bawak laju pown kan..tengoklah jalan tu ada lopak air ke tidak, ade pengguna jalan raya yang lain ke tidak.
mentang-mentang la dia besar..tak nampak la penunggang motorsikal yang hina ini.
tidak mengapa, semoga pemandu itu tidak mengulangi kesilapan itu di lain masa.
sekian.


image : google.


pesanan penaja : kisah benar yang berlaku kepada penulis, mengakibatkan penulis hampir mengalami hipotermia.hahaha.

You Might Also Like

17 kutukan membina...

  1. kejam tul kete tu. elok jgn bg dia jln je..

    ReplyDelete
  2. cik norfa : tu la pasal..sangat kejam.

    ReplyDelete
  3. hahahah..ni mesti kes na buat baik ta iklas .. ekekeke.. sebabtuh la kena simbah ngan air.. :P

    ReplyDelete
  4. tak pasal2 mandi air cap jalan kan?sabar jela..

    ReplyDelete
  5. cess.baru naik yg keluaran tempatan.kalau yg luar ngra mari.maunya lagi laju.huhuh

    ReplyDelete
  6. anda sukakan ini...ak pn drive motor gak..mmg slalu jd mcm tu..

    ad skali tu ak elak ke kiri kt jln kmpg...jln sempit bg car lalu..tiba2 ak jatuh coz jln berlumpur.

    yg plg cilakak nye varvi bw car tu x tlg ak n wat x tau je...padahal ak mengalah dgn dia

    lps tu ak nekad,jgn harap nk bertoleransi dgn kereta...hua3

    ReplyDelete
  7. haih ,da la tak mintak maaf . ooo mntg mntg bkereta . hahah . emo jap sbb pnh kna tapi tak la basah truk tp hakikatnya tetap dh basah

    ReplyDelete
  8. nur farah hani : ceh..ni iklas setulus semulus nya taw..hahahah..

    airaniez wirdani : nasib baik air tu putih.kalau air yang macam teh ais tu..adooois..

    farhanah mokhtar : sedang mencuba untuk bersabar..

    echah mashuri : tu la pasal..tensen betoll.


    shidy : setuju ngan hang..jangan nak toleransi sangat ngan kereta nie..hahahaha..

    uniemarks : basah tetap basah sampai boleh tangkap basah..sabo je la.

    ReplyDelete
  9. ardinihumaira : boleh aje..silakan.. :D

    ReplyDelete
  10. btol tu...dulu bwk motor rase mcm hina je..org bwk kete bkn nak respect

    ReplyDelete
  11. hohoho..rasa macam nk g calar2 je kete org yg bw laju kat lopak air..pnh kene.haihh

    ReplyDelete
  12. selalu aku rasa benda ni..
    huhuhu..

    yela..
    mementang aku cume ada mtor..
    moga2 kalau aku berkereta nnti..aku akan sntiasa faham jiwa penunggang moto..

    ReplyDelete
  13. faiz : entah..nanti la aku beli lori baru dowang tau langit tu tggi ke rendah..

    sugar2 kapas strawberry : haha..xelok wat cam tu..kite bako je..hahahah..

    ayu zan : cikgu ayu kan rempit..
    hahaha.

    ReplyDelete
  14. nanti beli helikopter, lalu kt tmpt tu. bg die kne kipas plak. hakhak

    ReplyDelete
  15. i am s!l4h : wah.heli teros..haha..bagus2..

    ReplyDelete