PENGALAMAN DATANG LEWAT KE SEKOLAH...

4:17:00 PM

assalamualaikum.
selamat sejahtera.






ketika sedang menghala untuk ke opis tadi, ternampak 2 orang pelajar sekolah menengah
yang sedang menunggu bas / teksi untuk ke sekolah walaupun jam sudah menunjukkan pukul 8++.
teringat pulak masa aku sekolah menengah dulu.
dalam seminggu, 1 hari je aku sampai awal. itupun nasib baik ade jugak datang awal.
kalau tidak, 5 hari berturut-turut datang lewat.
tapi apa boleh buat, bukan aku yang sengaja datang lewat.
aku masa sekolah menengah kat SIC tu boleh diibaratkan sebagai ejen perisik la.
macam-macam nama aku ada.
aku pun sudah lupa nama-nama yang pernah aku gunakan kerana terlampau banyak.
setiap 1/2 hari nama ku akan bertukar mengikut situasi, sebab pelajar yang datang lewat 3 kali akan dikenakan hukuman kalau tidak silap aku. sungguhpun begitu, pengawas lagi tegas dari guru disiplin.
ini kerana, guru disiplin selalu melepaskan aku meskipun aku datang lewat.
tidak seperti pengawas yang setia menjalankan tugas mereka.
kalau setakat pagar sekolah tu da banyak kali aku panjat, pak guard senyom kambing je..
banyak jugak la pengalaman kat sekolah ni, penampar cikgu pon da penah kene.
rotan je belom pernah menyinggah ke ***** ku.


sangat merindui zaman persekolahan.


image credits to : raykinzoku.fotopages.com


pesanan penaja : datanglah awal ke sekolah.

You Might Also Like

13 kutukan membina...

  1. jiji yu : kelantam ni mo jah kito..
    :D

    ReplyDelete
  2. time duk hostel sllu dtg lewat kat skolah T_T

    ReplyDelete
  3. aku pernah kena sebat sebab leat...ustad tu mmg gila nampak org lewat terus dtg kat kita pastu hayun roton kuat2..mmg berbirat..hehhe

    ReplyDelete
  4. sekolah tak pernah lewat.. chewah.. kolej selalu.. ekekeke...

    p/s:- patutle.. kamu ganster sek rupanya.. ahah..

    ReplyDelete
  5. budop sic uponya.ehehe,,spupu ngaji situ gak

    ReplyDelete
  6. dulu time skola rendah
    aku ketua pengawas
    tapi selalu datang lambat
    sebab rumah ku jauh haha

    ReplyDelete
  7. mengimbau kenangan lama la nie, hahha. rasa mcm nk sekolah balik kn2?

    ReplyDelete
  8. ooo skolah kat SIC dulu yer..x pnh kene rotan ke??x rock rrr camtu..hahaha..tp pmpr x pnh lg..xse la ambo keno tapar ni..sakit tu

    ReplyDelete
  9. nabila : aiyaa..duk ostel pown dtg lewat ka..

    faiz : kalo sebat sakit wooo... ;D

    nur farah hani : kalau kat kolej, ponteng pown selalu..hahaha..mane ade gangster.. ;p

    zaimah : sepang international circuit.

    echah mashuri : banyak lagi sekoloh ambe, tapi hok g lewat sokmo di SIC.

    hazwan17 : hahah..ape punye ketua pengawas nih..

    anip : aku ingat nak g opis pakai unipom sekola, tapi da ilang..

    d_la : penampar mauuuttt.. ;p

    ReplyDelete
  10. hahahahaah!!teringat zaman skool.selalu datang lewat,muke wanted -..-

    ReplyDelete
  11. lizz : same la..da disenarai hitam.
    :D

    ReplyDelete