APA YANG PALING PENTING DALAM BLOGGING

1:36:00 PM

salam.
selamat sejahtera.


hari ini 4 Januari 2011, merupakan hari kedua aku menjalani latihan praktik.
pada hari ini aku bersama rakan-rakan praktikal telah didedahkan dengan Joomla.
sungguh seronok mendalami Joomla ini, kamu semua patut belajarnya.
MySpace


tapi aku tidak ingin menerangkan mengenai Joomla.
aku ingin menekankan kepada rakan-rakan di luar sana, apa yang paling penting dalam blogging ini.
hal ini sudah banyak ditekankan oleh bloggers yang lain.
apa yang paling penting dalam blogging bukanlah traffik yang memacak tinggi.
bukanlah bilangan followers yang berjuta-juta, akan tetapi yang paling penting ialah
setiap post yang dikarang oleh kita dinilai dan mendapat reaksi pembaca, walaupun komentar yang diberi
tidaklah sebanyak bloggers otai di luar sana tetapi itu memadai.
jikalau kita b'blogging sekadar untuk menambahkan bilangan followers sahaja, lebih baik main facebook.
blogging lah dengan seikhlas hati...
MySpace
tiada kene mengena dengan bloggers, masyarakat sekitar, jiran tetangga, JKK dll..


pesanan penaja : tibe-tibe aku buat post ini tanpa aku sedari.
MySpace

You Might Also Like

33 kutukan membina...

  1. betol2..kalo followers berjuta tp xde org bc n komen watpe kan kan kan..

    ReplyDelete
  2. erm...thanx for da tips. saya igt kan jumlah trafik & bil followers yang ramai blh mempengaruhi kejayaan sesuatu blog utk lebih dikenali..

    ReplyDelete
  3. gadizgula : trafik ngan follower tu penting jugak..tapi skrg ni ramai bloggers yang follow je then senyap..

    ReplyDelete
  4. setuju...tp ada jugak yg kerja tarffic

    ReplyDelete
  5. mdigital.com.my : saya juga..hihi..

    ReplyDelete
  6. tetiba cm insaf plak...hehehe...

    ReplyDelete
  7. ketiba-tibaan wak buat post ini amat bagus.. =) pandangan dari seorg blogger lelaki memang lain dari blogger perempuan..

    ReplyDelete
  8. huhu..btul..follow je tp xbce pn entry..

    ReplyDelete
  9. yups
    sebab tu bila dapat banyak komen rasa gembira gila

    P/S : Belia Benci Kuliah Minggu Pertama!

    ReplyDelete
  10. pauline : ape yang lain nye..hoho..

    yana : macam sy..follow je..kui3..

    echah mashuri : xleh like2..

    hans : betoi2..hepi giler..

    ReplyDelete
  11. kau ponteng kerja kan...hahaa

    ReplyDelete
  12. WerT : aku p'kerja yg berdedikasi dan berjiwa rakyat.

    ReplyDelete
  13. setuju..harap2 biar ada pembaca tegar blog kita..baru best

    ReplyDelete
  14. zuriey : tu la keseronokan sebenar.
    ;D

    ReplyDelete
  15. kak blogging sekadar berkongsi cerita keluarga.hehe

    ReplyDelete
  16. Diyana Zulkifli : saya sekadar cerita perihal kehidupan seharian..

    ReplyDelete
  17. follower tak penting...

    kalo ada membe2 rapat from blogging, mmg bestlaa.....

    ReplyDelete
  18. nice post :) nnti saya akan cube try joomla :P

    ReplyDelete
  19. yup tol tuh dik. ITU yg PENTING kan :)

    ReplyDelete
  20. Nadzmer Azrai : huhu..joomlaa..

    Redbloodsnow : hihi..duet pown penting gak.masyukkk
    ;D

    ReplyDelete
  21. suke entry awk :) best-best :)

    ReplyDelete
  22. fyza : thanks..joomla tu salah satu platform untuk develop website.
    :D

    ReplyDelete
  23. rakyat yg berdedikasi ponteng kerja kan..
    aq tawu..hahaa
    no begedil la...

    ReplyDelete
  24. nice post..ang ada point kat situ

    ReplyDelete
  25. WerT : no komen..

    BeaN Moreno : thanks.
    :D

    ReplyDelete