SAY NO TO CLICK FRAUD

6:20:00 AM

salam.

selamat sejahtera.

hari ini 25 august 2010..
tinggal b'berapa hari lagi sebelum berangkat pulang ke kampung tercinta.
sungguh gembira tidak terkata.
pada saat yang b'bahagia ini, ingin ku pinta kerjasama teman-teman
supaya hentikan click fraud ni.


tahu tidak ape maksud click fraud ni..?
ni definition yang dirembat dari wiki :

Click fraud is a type of Internet crime!, that occurs in pay per click online advertising when a person, automated script or computer program imitates a legitimate user of a web browser clicking on an ad, for the purpose of generating a charge per click without having actual interest in the target of the ad's link. Click fraud is the subject of some controversy and increasing litigation due to the advertising networks being a key beneficiary of the fraud.

paham x..??
aku xpaham sangat..hahaha..
tapi mengikut pemahaman aku la, click fraud ni,
kite main click je ads yang ade.
bukan sebab kita minat atau ingin tahu pasal ads tu tapi,
kite click untuk naik kan earning.
aku pown tidak mengerti macam mane nuffnang leh detect click fraud ni.
aku da lame pencen bende ni..
dulu-dulu selalu gak main click2..
tapi sekarang suda b'sara dengan rela hati.
sebelum aku kene banned, baik stop kan..
jadi sekarang aku lebih kepada blogwalking dan komian je(bile rajin je).
mudah-mudahan semua orang dapat BE.
MySpace

pesanan penaja : sape-sape yang tahu maksud yang lagi senang faham pasal click fraud ni, kongsi-kongsi la ye.

You Might Also Like

27 kutukan membina...

  1. Owhh... baru arr aku mengerti maksud 'click fraud' nie~
    Tapi kalo aku klik iklan, memang bace maner yang menarik jer..
    Contoh kalo iklan syarikat penerbangan, leyh arr survey harga tiket mana yang lebih murah sama ada MAS @ AirAsia~~~
    Rasa ramai dah kena bagi waring dari incik Nuffnang nie..
    Setakat nie aku oklaa lagi..
    Rasa nak ikhlas klik Nuffnang orang lain, takyah nak kabor kat empunya blog tue...

    *Nie sekadar pendapat soploh sen aku jerr...

    ReplyDelete
  2. aku klik klu iklan kete hehehe

    ReplyDelete
  3. semua mau duit.. jadi ada banyak click fraud.. =)

    ReplyDelete
  4. aku tak paham satu haram jadah pon.. hahahaha

    ReplyDelete
  5. F.I.C.K.R.Y

    haha..paham ke..
    aku xpaham2 ag..
    da lame da xklik iklan nuff ni

    ReplyDelete
  6. Miss ...

    nape kete yang m'jadi pilihan..

    ReplyDelete
  7. kodok hijau the ghost writer

    aku pown lagi lah xpaham..
    hahaha..

    ReplyDelete
  8. blogging dengan ikhlas~~hohoh...ade rezeki ado lah...nk mengeklik sje mmg very not me lah yg pemalas neh..ahahahha..

    ReplyDelete
  9. haha..kalo nk klik xyh bgtau kat tuan belog.ehehe...kire wt phala time pose..

    ReplyDelete
  10. bidadarihijau

    haha..stujuuu..
    ikhlas kan hati...
    :D

    ReplyDelete
  11. echah mashuri

    haha..macam tu bagus tuu..
    kene wat selalu.

    ReplyDelete
  12. normally dorg leh detect dari IP address kot, kalo owner tu sendiri yang click. atau berapa lama masa page views tuh, takat 0 saat mmg betul2 fraud la tuh, huhu~~

    ReplyDelete
  13. Hamli Sanai

    ooh..macam itu ka..
    baru ngerti..
    ;D

    ReplyDelete
  14. yaw ! :) ape bw yang awak post dekat feedjit sayaaa? hehe

    ReplyDelete
  15. yaw ! :) ape bw yang awak post dekat feedjit sayaaa? hehe

    ReplyDelete
  16. zureen nasir

    haha..ntah la..
    nak cari tempat komian tuk reaksi muke2 tu tadi..tp xjumpe..
    haha..

    ReplyDelete
  17. jangan la tanye je...mne kek???
    hahahaha

    ReplyDelete
  18. aku xpernh klik2 nuff org..sbb xtau ape function klu aku klik..hihi

    ReplyDelete
  19. betul2. kalo nak klik pom, snyap2 je eh.. kuikui

    ReplyDelete
  20. bkn sng nk kaya
    say no to fraud click!

    ReplyDelete
  21. syahira ariff

    haha..
    semangat ini lah yang kita mahu.

    ReplyDelete