RENDAHNYA MENTALITI RAKYAT KITA

8:15:00 PM

salam..

aku suda berada di kampung.
cuti selama seminggu - 2 hari ponteng.
haha..jangan bising2..
kui3..
amacam tajuk entry..?
ok x..?
tadi mase bus aku brenti, driver mau mam2 jap.
t'dengar die b'bual ngan sowang mak cik ni.
aku pown t'curik dengar..
si driver ni mengeluh la..
owang2 kampung die mencemuh die cz anta anak die g blaja agama.
die cakap lagi, kalo masuk bidang nih owang2 kampung bilang susah mau dapat keje,
susah mau idop n bla..bla..
xdengar sangat da..
mau taw ape pak cik driver ni jawab..??
saya xbangga anak saya dapat keje hebat2, tp sy bangga anak saya leh mendalami ilmu agama.
amacam der..??
mantap tuh jawapan..
naik bulu roma aku dengar..
oleh hal yang demikian, jangan lah kite pandai mencemuh/mengumpat owang je.
ilmu agama ni penting..
xelok di wat maen.
ok..

pesanan penaja : ayuh lah berubah bangsa ku..hoho.
MySpace

You Might Also Like

18 kutukan membina...

  1. ak ske tgk org pandai yg kuat beragama.
    :)

    ReplyDelete
  2. rhapsody LiN

    aku pown..
    trimas..

    ReplyDelete
  3. salam singgah
    skang ni belaja agama pun popular jugak tau
    boleh masuk imam muda
    hehe

    ReplyDelete
  4. En iLham

    betui..
    pahala pown dapat lebih.

    ReplyDelete
  5. nurul amira

    betui..
    bukan macam saya.

    ReplyDelete
  6. btol2 x yah la asek nk jaga tepi kain org kan yg penting baiki diri sendiri dulu :)

    ReplyDelete
  7. ohh.mmg rendah..sama ngn bila budak msuk ipts.kira x pndai la tuh.itulah mentaliti org kampung

    ReplyDelete
  8. suami beriman bagus ape .
    bgs sgt2 la .

    ReplyDelete
  9. Miss ...

    ye..
    stuju sangat..
    tankiu..

    ReplyDelete
  10. sugar2 kapas strawberry

    bukan owang kampung je..
    hoho..banda pown same.

    ReplyDelete
  11. m a h e y r a

    yer..
    bagus sangat..
    keje ape xpenting

    ReplyDelete
  12. nah amek ko..
    brdarah2 kna sndiran pkcik tue..

    ReplyDelete
  13. tinggi mana kerjaya kite ngan gaji riban2 tp klau tiada ilmu agama dlm diri tetap dianggap org plg bawah...

    ReplyDelete
  14. MISH LOLIPOP

    haha...b'darah abes..

    ReplyDelete
  15. Zura

    erm..
    stuju tuh Zura.
    trimas ya..

    ReplyDelete
  16. aku tersentap dgr jwpn tuh..
    HAHAH

    ReplyDelete
  17. iena_nazir

    kenape..?
    superb kan..?

    ReplyDelete