Ceritaku yang paling sedih fasal duit

11:05:00 AM

salam..

Novel kedua Khairi iaitu Yuda di Padang Maya tak best sebab seram sangat! Lebih baik buat cerita sedih macam ni.

al-kisah...
bermula lah k'hidupan ku sbg pelajar tahun 2(semester 4) b'berapa ketika dahulu.
hari2 ku dilalui dengan penuh gumbira..
tanpa sebarang poblems2 yg boleh menggugat kehidupan ku.
akan tetapi, pada suatu hari, komputer riba buruk k'sayangan ku telah ditimpa kecelakaan.
hard disk nya rosak terok dan xdapat diselamatkan..
t'pakse dimasukkan ke hospital sehari semalam.
k'esokan nyer aku pergi tuk jemput M100 ku pulang.
charge yg dikenakan doktor..
Hard Disk - RM270.00 shj
RAM DDR2 - RM180.00 shj (ram kene upgrade, subjek sem nih require hardware yg power cket).
TOTAL - RM450.00 shj.

adess...awal2 sem da kne kuar hampir RM500...!!!
pergh..meroyan jiwa ku seketika..hidop haros diteroskan..
MySpace
walaupon yuran pengajian masih belom bayar...buku2 pown xdibeli..
(buku memang jarang beli..kui3.)
b'berapa purnama selepas itu, aku t'pakse menolong saudara ku yg mengalami
financial probs..nk tolak, sedare sndiri der..
kasik la cket p'tolongan..(aku ni baek gak kadang2..hoho)
s'telah mejelas kan semua yuran2, buku2, n perkakas2 dapur..
tinggal la b'berapa kerat duit ku di dalam automated teller machine a.k.a ATM tuh..
yg tggal 2 konpem kene simpan cz, kalo abes ape aku mau makan nanti INTERSESI nanty.
mau makan pasir goreng, kayu celup tepong, kerabu batu..haha.tidak sanggup aku.
sekarang aku t'paksa mengawal p'belanjaan ku dengan hanye m'makan makanan segera n
makan makanan ruji kadang2..haha.ntah mengapa ayat ku begitu skema.
aku b'keras tuk tidak m'mintak p'tolongan bapak ku..(anak yg nakal baik)

haha..panjang jugak karangan aku kali ni..
ekceli nih tuk satu contest..saje join.isi mase t'luang.
MySpace

kalo xmenang xpe..xkesah sgt.hoho.
aku nk ajak kamu smua masuk contest nih, senang jew kowt..
tp 2 owang yg aku nk ajak (wajib masuk !!!)


pesanan penaja : dalam hidup ni, jgn kite kdekut tuk tolong org cz kiter xtaw bile kite akan susah n kiter xtaw ade ke x owg nk tlg kiter nanty.
MySpace

You Might Also Like

26 kutukan membina...

  1. ya ya, without money, nothing to fly. that's problem der. hehe

    Arief, thanks ya. Dah add. lulus.

    ReplyDelete
  2. muaahahahah!! kau pakse aku ye bro :)
    okay okay. aku tgk jap contest ape. :0

    ReplyDelete
  3. Nur Su'aidah >> haha.ko kan rajin..hehe..masuk je..

    ReplyDelete
  4. muahahahha! nk kene buat cerita ke beb?
    ini guwa meremang ni. hahahha!
    tguuuuu yaaa~ akan datang :)
    tgh fikir idea psl duit

    ReplyDelete
  5. Nur Su'aidah >> suke ati ko la..haha.xde paksaan.

    ReplyDelete
  6. tak berapa tau sngt psl harga hardisk laptop
    tpi yg ram ddr2 smpai harga rm180 tu 4G ke?
    Aku beli rm90 untuk ram ddr2 2G.

    ReplyDelete
  7. uih sy mmg paling comei.hahahahha
    maceh ^__^

    ReplyDelete
  8. betoi2...duit klu dah kua kemain ..macam air.. tp klu nk masuk~~~ wah~ berkurun laaa br peoh bank hee.. T_T waaa

    ReplyDelete
  9. duit susah datang mudah pergi :(

    ReplyDelete
  10. duit pon macam burung jugak, suke terbang2..

    oh2, menarik kontest ni. nak join jugaklah nnti. <---(bajet byk masa dan sudah abis exam)

    ReplyDelete
  11. ala ciannya awal2 sem dah pokai ek. dugaan la tu, lepas ni rancang perbelanjaan anda k.

    ReplyDelete
  12. 'AQILAH >> trimas..

    AyanaAsham >> kak yana da perasan..haha.

    applesakura >> haha..cantik perumpamaan itu.

    ReplyDelete
  13. .::WaNiE::. >> betoi tu..sadis..

    ika honey bunny >> haha..betul, cam burung..join la..senang jew.

    ADIA >> trimas 4 the suggestion.

    ReplyDelete
  14. aduh..
    cakap pasal duit nie,
    aku teringat kat tabung aku yang tak penuh-penuh sampai skunk..
    hee~

    ReplyDelete
  15. aku zaty >> tabung aku pown xpenah nk penoh..haha.

    ReplyDelete
  16. gulppp gulppp...manyak nyerr duit melayanggg. sedih kan tgk...huhu

    ReplyDelete